Jeden z najpopulárnejších spevákov poslednej dekády, Justin Bieber, bude mať na Silvestra po viac než troch rokoch samostatný koncert. Veľký deň dnes zažívajú vo Veľkej Británii, začína sa tu očkovanie proti koronavírusu. Facebook a Google zase v Austrálii nezažívajú svoje najšťastnejšie dni. Ich pozícia sa v tejto krajine veľmi komplikuje.
Tri dni po spustení očkovania proti koronavírusu v Moskve, kde tamojšia vláda využíva vakcínu Sputnik V, začína očkovať aj Veľká Británia. Využije pritom vakcínu od spoločnosti Pfizer-BioNTech, ktorú britský regulačný úrad schválil minulý týždeň. Dnes by mali byť podané úvodné dávky zdravotníkom v prvej línii, opatrovateľom a osobám starším 80 rokov.
Premiér Boris Johnson uviedol, že prípravy vakcinácie sú jedným z najväčších civilných logistických projektov v histórii Spojeného kráľovstva. Ide o najväčšiu očkovaciu akciu v histórii krajiny. Britský minister zdravotníctva Matt Hancock uviedol, že tento týždeň bude historickým okamihom. Najprv sa bude očkovať v päťdesiatich vybraných nemocniciach a následne sa pripoja aj menšie zdravotnícke strediská a lekárske ordinácie. Vakcína prichádza v čase, keď je Veľká Británia treťou najviac postihnutou krajinou v Európe s viac ako 1,7 miliónom potvrdených prípadov a viac ako 60 000 úmrtiami spojenými s ochorením COVID-19. Kráľovná Alžbeta II. už pred pár dňami uviedla, že sa nechá očkovať.
Medzimesačne sa tržby v maloobchode za potraviny zvýšili o viac ako 3,2 percenta. V medziročnom porovnaní potom ešte o jednu desatinu percenta viac. Opatrenia proti šíreniu koronavírusu, pre ktoré bolo tento rok množstvo predajní s prevažne nepotravinárskym tovarom uzatvorené alebo malo obmedzenú prevádzku, naopak, zapríčinili pokles tržieb za nepotravinársky tovar. Medziročne síce len o 0,2 %, ale medzimesačne takmer o 4 percentuálne body. Veľmi markantný je prepad tržieb u obchodov s odevmi a obuvou(–36,5 %) a výrobkov pre kultúru, šport a rekreáciu (–18, 8 %). Zosilneli, naopak, nákupy prostredníctvom internetu či zásielkových služieb (+31,5 %).
Austrália zajtra zavedie v parlamente zákony, ktoré prikazujú Facebooku a Googlu, aby vyrokovali, koľko zaplatia miestnym mediálnym vydavateľom za zdieľaný spravodajský obsah. Ide o prvý podobný krok na svete, ktorý by mal ochrániť nezávislú žurnalistiku. Internetoví giganti sa však búria a tvrdia, že na webové stránky austrálskych médií každoročne privádzajú davy čitateľov.
povedal novinárom v hlavnom meste austrálsky minister financií Josh Frydenberg. Austrália sa snažila prinútiť technologických gigantov k rokovaniam s mediálnymi vydavateľmi už skôr, ale k žiadnej spolupráci nedošlo.
Pôjde o jeho prvý koncert od roku 2017. Dvadsaťšesťročný kanadský spevák je pravdepodobne najdiskutovanejšou speváckou hviezdou poslednej dekády. Preslávil sa vo veľmi mladom veku a niekoľkokrát obišiel svet. V novembri 2016 koncertoval aj v pražskej O2 Aréne. Teraz chystá špeciálny silvestrovský živý koncert v spolupráci so spoločnosťou T-Mobile. Malo by ísť o veľkolepú show pri príležitosti oslavy príchodu nového roka 2021. Pre zákazníkov tohto mobilného obra bude prístup k live streamu zdarma, ostatní zaň zaplatia 25 dolárov (zhruba 20 eur).
„Pracujeme na ďalších prekvapeniach, ktoré si počas tejto špeciálnej noci užijete. Nemôžem sa dočkať, až spoločne vykopneme rok 2020,“
odkázal svojim fanúšikom Bieber, ktorý tento rok vydal svoj nový album Changes a pripísal si tri nominácie na prestížne ceny Grammy.
Spoločnosť IKEA pristúpila k ráznemu kroku. Po desiatkach rokov ruší vydávanie svojho ikonického katalógu, ktorý prešiel rukami stoviek miliónov zákazníkov po celom svete. Švédska firma uviedla, že tak činí v reakcii na rastúcu popularitu online nakupovania. Podľa vedenia spoločnosti ide o veľmi emocionálne, ale zároveň tiež racionálne rozhodnutie. Katalóg nekončí len vo svojej tlačenej, ale tiež digitálnej verzii.
„V skutočnosti je to prirodzený proces. Spotreba obsahu a chovanie zákazníkov sa zmenili. Aby sme mohli osloviť zákazníkov a efektívne s nimi komunikovať, budeme musieť aj naďalej prijímať najrôznejšie nové spôsoby,"
uviedol vo svojom vyhlásení Konrad Grüss, výkonný riaditeľ spoločnosti IKEA. IKEA začala vydávať svoj katalóg vo Švédsku v roku 1951. Len v roku 2016 vytlačila viac ako 200 miliónov kópií v 32 jazykoch.
To je z našej strany na dnešné ráno všetko. Prajeme vám, aby vás po celý deň sprevádzali optimizmus a radosť zo života.