Počet nakazených ochorením COVID-19 v Česku síce neklesá a k dnešnému dňu je evidovaných 96 969 aktívnych prípadov, poľná nemocnica v Letňanoch sa ale bude aj tak búrať. Podľa Jana Blatného chýba potrebný personál. Nemocnica stojí v Letňanoch už od októbra, a to bez akéhokoľvek využitia. Blatný sa tiež vyjadril k vládnej zákazke Tik Tok, ktorá u verejnosti vzbudila vlnu nevôle.
„Poľná nemocnica v Prahe tak, ako je koncipovaná, nie je optimálnym miestom, ktoré by malo slúžiť ako očkovacie centrum. K 6. februáru bude ukončená nájomná zmluva, počas dneška by som to mal podpísať,“
Namiesto poľnej nemocnice je potrebné posilňovať personál v existujúcich nemocniciach, uviedol ďalej zástupca Blatného Vladimír Černý.
O tom, že v Česku nie je dostatok vakcín, niet pochýb. Súčasný poradca premiéra Roman Prymula preto v minulosti v rozhovore pre Radiožurnál načrtol, že do úvahy by mohlo pripadať zakúpenie ruskej vakcíny Sputnik V, to ale dnes Blatný dementoval.
„Môj názor je stále rovnaký. Myslím, že Česká republika by nemala kupovať vakcínu, nie preto, že je ruská alebo iná, ale mala by kupovať vakcínu, o ktorej už je preukázané, že je bezpečná, a prešla schválením Európskou liekovou agentúrou. Vo chvíli, keď by ruská vakcína prešla, ja proti nej nič nemám. Bol by som ale proti tomu, aby sa kupovala mimo štandardné spôsoby.“
Počas tlačovej konferencie sa Jan Blatný vyjadril tiež k vládnej zákazke Tik Tok, za ktorú štát zaplatil pol milióna korún (viac 19 tisíc eur, pozn. red.) a v ktorej figurujú mladí influenceri Anna Šulcová a Jakub Gulab.
„Nerozumiem úplne tej kritike. Nie je to kampaň pre vládu, pózovanie na sociálnych sieťach, aby sa človek sám ukázal. Je to snaha dostať informácie o epidémii medzi mladých ľudí, ktorí pochopia, a povedia potom babičke, že má cenu sa očkovať,“
Kontroverznú zmluvu podpísal riaditeľ odboru komunikácie úradu Vladimír Vořechovský. Podľa neho nejde vynaložená čiastka influencerom, ale na propagáciu samotných videí, a to na Tik Toku, ako aj na Instagrame alebo YouTube.
„Bolo mi cťou spoluvytvoriť pre Česko jednu z najsledovanejších a najdôležitejších kampaní roka 2021. Zapojili sme popredných českých odborníkov a najmä mladých ľudí. Podarilo sa nám získať na projekt 500k a celú čiastku sme rozložili na nákup platenej inzercie priamo na TikToku, YouTube a IG.“