Popularita tohto športového sviatku je pre Američanov porovnateľná s Dňom vďakyvzdania alebo Vianocami. Večer plný fandenia, priateľov, neuveriteľnej šou a stoly praskajúce pod tlakom dobrot, to je večer Super Bowlu. Vystúpenia a udalosti sa vryjú hlboko do spoločenskej pamäte. Tento rok šou sledovalo viac ako sto dvadsať miliónov divákov. Šokoval Kanye West, Taylor Swift, ale aj Donald Trump.
Super Bowl je finálový zápas v americkej futbalovej lige. Športová i spoločenská udalosť, neuveriteľná šou! Kto ju nežije, akoby nebol.
Vystúpiť v ikonickom prestávke halftime show je potom vysoko prestížnou záležitosť a dostáva sa jej len najlepším umelcom. V minulosti tu vystúpili napríklad Michael Jackson, Rihanna, Lady Gaga i Eminem.
Tridsať sekúnd reklamného spotu vysielaného počas Super Bowlu stálo inzerentov vlani 7 miliónov dolárov, tento rok už 8 miliónov dolárov.
Tento nástroj využívajú predovšetkým komerčné značky ako sú Oreo, Pringles, Mountain Dew, Doritos, alebo firmy vyrábajúce elektrické automobily, v klipoch potom často vystupujú hviezdy showbiznisu ako sú Jenna Ortega, Beyoncé alebo Arnold Schwarzenegger. Pre spoločnosti, ktoré si objednávajú tieto reklamy, predstavujú milióny dolárov navyše za herecké honoráre špeciálne pre tieto spoty. Minulý rok si svoj čas kúpila aj čínska spoločnosť Temu, čo vyvolalo značnú pozornosť.
Halftime, polčasová show, sa niesla opäť v znamení hviezd. Vystúpil rapper Kendrick Lamar, ktorý tento rok uspel v piatich kategóriách cien Grammy.
Vystúpila tiež R&B speváčka SZA, Jon Batiste, spevák a multiinštrumentalista sa postaral o americkú hymnu.
Tradíciou sú zábery do hľadiska. V publiku sa toho deje najviac! Prezident USA Donald Trump dorazil s celou rodinou, pozornosť na seba upútala Ivanka Trumpová elegantnými bielymi šatami. Je prvým americkým prezidentom, ktorý sa tejto udalosti osobne zúčastnil. Premiéru mal aj ďalší z najbohatších mužov sveta, CEO spoločnosti Apple Tim Cook.
Speváčka Taylor Swift dorazila ako partnerka svojho priateľa hráča Trevise Kelceho z tímu Kansas City Chiefs, jedného z finalistov. Publikum na ňu však reagovalo bučaním. Tím jej priateľa skutočne prehral, ale Travis sa stal držiteľom nového rekordu v počte zachytených prihrávok. Špekulovalo sa tiež o tom, že počas zápasu požiada najlepšie zarábajúcu speváčku súčasnosti o ruku, ale nestalo sa tak.
Kto ďalší? Americký hudobník Jay-Z, Kevin Costner zažiaril charizmou, Paul McCartney si iste pripomenul svoje vlastné vystúpenie v polčase v roku 2005, dorazili ajBradley Cooper, Leonado DiCaprio, Serena Williams alebo Tom Brady.
Kontroverzný raper si kúpil spot, ktorý vyvolal pozdvihnutie. Natočil ho na zubárskom kresle, kde uviedol:
"Tak čo sa deje, chlapci. Minul som všetky peniaze na reklamu za tieto nové zuby. Takže som to ešte raz musel natočiť na iPhone,"
povedal. Potom zasekol: "Ehm... ehm... prejdite na yeezy.com."
Príčom jeho eshop v túto chvíľu ponúka len jeden kus oblečenia, tričko s hákovým krížom. Tento exces nadväzuje na jeho správanie minulých dní, keď na sieť X nepretržite pridával antisemitské komentáre ako na bežiacom páse spoločne s výzvami na oslobodenie P. Diddyho.
Kanye West potom slovne útočil aj na Taylor Swift prostredníctvom tejto platformy a ďalej šíril svoje antisemitské poznámky, kým nakoniec deaktivoval svoj účet na sieti X.
„Bolo veľmi katarzné používať svet ako ozvučnú dosku,“
uviedol West vo svojom poslednom tweete pred deaktiváciou účtu.
Reklamné spoty sú ďalším lákadlom, ktoré si ľudia často pamätajú dlho. Ako už bolo povedané, osem miliónov za tridsať sekúnd spote je bežná cena. Tento rok sa odvysielalo celkom 51 minút, zápas bol kvôli nim každé tri minúty prerušovaný.
Medzi reklamami na kaviarne, energetické nápoje, sušienky, autá, sa objavovali aj dobročinné reklamy. Zaujímavosťou bol náborový spot pre Tajnú službu Spojených štátov, rozpočet na natáčanie spotu mal byť 2 milióny dolárov.
Zdroj: autorský text, Profimedia, aol.com, lawyer-monthly.com