Praha sa snaží byť bezbariérová. Viac ako štyridsať staníc metra už má výťahy pre hendikepovaných a kočíky. Ďalším z nich bude aj stanica Karlovo náměstí, ktorá podstupuje celkovú rekonštrukciu. Stavebné práce by mali byť dokončené o rok neskôr, než bolo pôvodne na pláne, teda do budúceho leta. Stavebné problémy spôsobili, že investícia za štvrť miliardy českých korún (takmer 9,6 milióna eur, pozn. red.) sa predlžuje. Robotníci momentálne razia spojovaciu chodbu v 34 metroch pod zemou.
Na túto jamu narazíte, keď vyjdete z Václavskej pasáže do Václavskej ulice číslo 14, kde sú z bezpečnostných dôvodov umiestnené zátarasy. Vedúci stavby však potvrdil, že práce nie sú jednoduché napriek tomu, že už majú veľký kus za sebou. Stavbári narazili na veľké časti dobrotivských bridlíc, ktoré nebolo možné rozbiť pomocou trhaviny, pretože to, jednoducho, v centre mesta nie je možné, takže sa muselo použiť obyčajné strojové vybavenie, s ktorým ide všetko oveľa pomalšie.
„Okrem toho sa ľudia sťažovali aj na hluk, takže sme nemohli pracovať v tom čase, v ktorom sme to naplánovali,“
Dohromady technici vyhĺbili štyri výťahové šachty a spojovaciu chodbu. Tá sa nachádza v hĺbke 34 metrov a s povrchom ju spojí dvojica výťahov umiestnených pri vstupe do Václavskej pasáže z Václavskej ulice. Ďalšie dva výťahy spoja chodbu so stanicou Karlovo náměstí, ktorá je o ďalších 6 metrov nižšie.
Podľa generálneho riaditeľa DPP (Dopravný podnik hlavného mesta Prahy) Petra Witowského bude vybudovanie bezbariérového prístupu na Karlovom námestí stáť približne 250 miliónov českých korún. V pražskom metre je dohromady 61 staníc, ak počítame prestupné stanice na každej trati zvlášť. Bezbariérových je 45. Z tohto počtu má 41 staníc bezbariérový prístup pre všetkých cestujúcich. Osoby na invalidnom vozíku môžu ďalej použiť šikmé schodiskové plošiny v staniciach Nové Butovice, Smíchovské nádraží a Strašnická, zvislú plošinu v stanici Nádraží Holešovice a upravený nákladný výťah v stanici Opatov.
Karlovo námestie malo byť štyridsiatou šiestou bezbariérovou stanicou, je ňou však stanica Opatov, v prípade ktorej nedochádza k oneskoreniu prác.
Medzi ďalšie budúce bezbariérové stanice by sa mala zaradiť Invalidovna na linke B a stanice Želivského a Jiřího z Poděbrad na linke A. Stavba na Jiřího z Poděbrad by sa mala začať v novembri tohto roka, pričom by mala zostať desať mesiacov uzatvorená. Odhadovaná cena by pritom mala byť až päťkrát vyššia než v prípade stanice Karlovo náměstí, a to 1,3 miliardy českých korún (takmer 50 miliónov eur, pozn. red.).