Top hledané
Výsledky (0)
Koronavírusová pandémia pomohla stvoriť fenomén.

Clubhouse: Sociálna sieť pre vyvolených, ktorá trafila jackpot

Lukáš Bilinec
29.Jan 2021
+ Pridať na Seznam.cz
4 minuty
Žena s chytrým telefonem iPhoneX

Sociálna sieť Clubhouse sa prvýkrát objavila už na jar minulého roka. Skutočný boom ale zažíva až v poslednom čase, keď sa jej beta verzia dostala aj do Európy. Zatiaľ je dostupná len pre majiteľov telefónov iPhone, verzia pre Android by sa mala podľa posledných informácií objaviť až o 3 až 6 mesiacov. Tvorcovia Paul Davison a Rohan Seth (Alpha Exploration Co.) si musia mädliť ruky. Investori pribúdajú a zatiaľ čo v decembri bola trhová hodnota odhadovaná na 100 miliónov dolárov, pred pár dňami presiahla jednu miliardu dolárov. Už ste dostali pozvánku aj vy?

Rekordmanom v Česku je Dominik Feri

Clubhouse ponúkol geniálny kokteil plný ingrediencií, ktoré strhli poriadnu sociálnu lavínu. Len pre používateľov iPhonov, len na pozvánky, v spoločnosti mnohých zaujímavých ľudí (v prvých dňoch si aplikáciu v Českej republike stiahli ľudia ako Petr Mára, Marek Prchal, Tomáš Čupr, Janek Rubeš, Anna Šulcová, Jirka Král, Nikola Čechová či Kazma). Fenomén FOMO (fear of missing out – pocit, že vám niečo uniká) sa u tejto hlasovej sociálnej siete prejavil v celej svojej kráse. Pozvánky, ktoré každý používateľ dostane po prihlásení dve, sa v Spojených štátoch predávali aj za 200 dolárov. V Česku sa ich cena napríklad na aukčnom serveri Bazoš vyšplhala na stovky korún.

Nejde pritom o jedinú možnosť, ako sa na sociálnu sieť dostať. Vzhľadom na to, že množstvo používateľov svoje pozvánky predáva, príliš veľa sa o nej nevie. Ak je na Clubhouse niekto, kto vás má vo svojich kontaktoch na telefóne, môže vás po vašej registrácii potvrdiť. Vy sa tak stanete používateľom Clubhouse a on zároveň nepríde o svoje pozvánky. V súčasnosti rastie počet českých používateľov extrémne rýchlo. Nie je presne známy, ale dá sa celkom dobre odhadnúť podľa rastúcich čísel najsledovanejších českých profilov. Aktuálnym rekordmanom je Dominik Feri, ktorý je aj dvojkou medzi českými používateľmi Instagramu. Leoš Mareš zatiaľ kúzlo Clubhouse neobjavil…

Otvoriť v galérii (4)
Dominik Feri na sociální síti Clubhouse
Dominik Feri na sociální síti ClubhouseSource: Clubhouse app

Ako to funguje?

Po prihlásení sa do aplikácie si navolíte svoje záujmy a dostanete možnosť sledovať ľudí, ktorí vás zaujímajú, či ktorých osobne poznáte. Práve following je tu veľmi dôležitý, pretože podľa neho sa vám na hlavnej stránke zobrazujú miestnosti, do ktorých sa môžete pripojiť a hovoriť v nich. V miestnosti (room či růmce, ako názov počeštil influencer Jonáš Čumrik známy ako Johny Machette) následne môžu hovoriť tzv. speakeri, čo sú buď ľudia, ktorí ju založili, alebo ktorí dostali od zakladateľov a moderátorov právo hovoriť. O túto možnosť sa môžete prihlásiť stlačením tlačidla. Mnoho ľudí tak dostane jedinečnú príležitosť pohovoriť si nielen so svojimi kamarátmi, ale napríklad aj s osobnosťami, ktorým by už nejaký čas radi položili otázky.

Otvoriť v galérii (4)
Hlavní stránka Clubhouse
Hlavní stránka ClubhouseSource: Clubhouse app

Otvoriť v galérii (4)
Clubhouse Růmka
Clubhouse RůmkaSource: Clubhouse app

Aplikáciu objavil už aj Pilsner Urquell

Najväčšia sila Clubhouse je v súčasnosti práve v prítomnosti zaujímavých osobností z rôznych odborov, či už ide o marketing a vrcholový management, sociálne siete alebo šoubiznis. Denne môžete stihnúť desiatky inšpiratívnych osobností či celebrít v mnohých tematicky rôznorodých miestnostiach. S mnohými z nich získate možnosť porozprávať sa.

„Je fajn, že si doba a súčasná situácia vedia nájsť nové cesty. Ľuďom chýba socializácia a toto môže byť určite ďalšia z ciest, ako utíšiť tento hlad. Aké to môže mať možnosti pre hudobný biznis, to asi ukáže ešte čas,“

povedal pre LP-Life Lukáš Rychtařík, šéf hudobného vydavateľstva Championship Music, ktoré má tiež profil na Clubhouse a medzi ktorého interpretov patrí okrem iných spevák Ben Cristovao.

Zaujímavý pohľad na influencerov a značky na tejto novej hlasovej sociálnej sieti ponúkol influencer marketingu Jakub Mařík:

„Verím, že práve Clubhouse môže byť jednou zo sociálnych sietí, ktorá staví na možnosť priamej finančnej podpory tvorcov, respektíve autorov a moderátorov diskusií. Najskôr formou subscribov a donatov (darov, pozn. red.). Vidím množstvo spôsobov, ako môžu značky vstúpiť na túto sociálnu sieť. Určite budú vznikať roomy na témy definované nejakou značkou a moderované odborníkmi či spolupracujúcimi influencermi. Možností je mnoho a vzhľadom na koncentráciu ľudí z marketingu, ktorí začali Clubhouse preskúmavať ako jedni z prvých, to nebude trvať dlho, než to svojim klientom ponúknu.“

Jeho slová sa potvrdili veľmi rýchlo, keď sa na sociálnej sieti Clubhouse včera, vo štvrtok 28. januára, objavil Pilsner Urquell v spojení s Jankom Rubešom.

Otvoriť v galérii (4)
Pilsner Urquell a Janek Rubeš
Pilsner Urquell a Janek RubešSource: Clubhouse app

Budúcnosť?

Tá je veľmi neistá. Clubhouse sa bude musieť zamerať na udržanie zaujímavých osobností, ktoré mu zaisťujú extrémnu návštevnosť. Je ťažké predikovať ďalší vývoj a odhadovať, či Clubhouse prežije v súčasnej podobe, alebo ho nahradí nejaká vydarená kópia od gigantov v oblasti sociálnych sietí, prípadne ho niekto kúpi. Jakub Mařík sa k tejto otázke vyjadril takto:

„Všimol som si, že Twitter sa snaží okopírovať princíp Clubhouse. Možno sa o to pokúsi aj Facebook, respektíve Instagram. Či budú úspešní, podobne ako sa im v českom prostredí podarilo zadusiť Snapchat, alebo sa, naopak, nová sieť udrží ako TikTok, to teraz ťažko posúdiť. Je tam mnoho premenných. Verím ale, že sa Clubhouse minimálne pokúsi nejaký z väčších hráčov veľmi skoro kúpiť, a uvidíme, či ho jeho autori predajú, alebo to odmietnu.“

Pronájem luxusního bytu, Praha 2 Vyšehrad
Pronájem luxusního bytu, Praha 2 Vyšehrad, Praha 2

Páčil sa vám článok?
Diskusie 0 Vstúpiť do diskusie